Tuesday, May 23, 2006

Melayu Wheelie



kecik-kecik dulu aku pernah main basikal. tapi ada gak wheelie...tp tak sehebat la ni. basikal dan moto semuanya mahu diwheeliekan. aku ingat kat tempat aku saja budaya nie, rupa-rupanya satu Malaysia memang suka wheelie ni. Budak2, mat rempit, bapak budak semua suka wheelie ni. Semua pakat ketagih. asyik2 wheelie. ada yg tergolek, patah tulang semua dah kena.

tapi yg aku perasan geng2 wheelie ni semua muka Melayu. Cina tadak yg dok wheeli. aku tak jumpa lagi budak2 Cina dok wheelie.

Apa sudah terjadi kepada orang Melayu? semua suka wheelie? adakah ini dapat menjana pendapatan? meningkatkan kekuatan batin?

wheelie sikit2 sudah la kan, ni semua nak wheelie....nak lama2 palak tu..pelik sungguh...

aku tunggu bila fenomena ni habis...dan nk tgk apa yg ganti budaya nie...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home